Δευτέρα 25 Απριλίου 2011

Η ευλογία των προβάτων στην Αση Γωνιά

«Εμείς οι Έλληνες θα τα καταφέρουμε και θα σηκωθούμε όρθιοι σαν τα ψηλά βουνά της Κρήτης» δήλωσε σήμερα από την ορεινή περιοχή της Ασή Γωνιάς στα Χανιά, η πρόεδρος της Δημοκρατικής Συμμαχίας Ντόρα Μπακογιάννη. Η κ.Μπακογιάννη βρέθηκε στην περιοχή όπου κάθε χρόνο τιμάται ο Άγιος Γεώργιος.
Η Αση Γωνιά στα όρια των Νομών Χανίων και Ρεθύμνου, έχει συνδεθεί με το έθιμο της ευλογίας των κοπαδιών την ημέρα του Αγίου Γεωργίου. Οι βοσκοί της περιοχής συρρέουν με τα κοπάδια τους στην εκκλησία του Αϊ-Γιώργη του Γαλατά.
 Η εκκλησία βρίσκεται πολύ κοντά στην πλατεία του χωριού κι είναι ιδιαίτερο το θέαμα των αιγοπροβάτων να έχουν περικυκλώσει τις προτομές του Βενιζέλου και του Γύπαρη περιμένοντας τη σειρά τους να κατέβουν στο εκκλησάκι. Τα ζώα, στολισμένα με τα πιο μελωδικά "λέρια", μαντρώνονται στην “κούρτα” έξω από την εκκλησία κι αρμέγονται ένα-ένα. Στη συνέχεια το κοπάδι ευλογείται από τον ιερέα της εκκλησίας.
Ο Ασηγωνιώτης βοσκός, αυτός ο απλοϊκός ποιμένας αυτή την ημέρα γιορτάζει μαζί με τα πρόβατά του και θεωρεί ότι ο καλύτερος τρόπος για να τιμήσει τον Άγιο Γεώργιο είναι, να φέρει τα πρόβατά του στην χάρη του, να διαθέσει το γάλα το οποίο θα αρμεχτεί στους προσκυνητές. Το έθιμο έχει πολύ βαθιές ρίζες στον χρόνο. Γινόταν και στην Τουρκοκρατία και κατά την περίοδο της Ενετοκρατίας , δηλαδή χάνεται στα βάθη των αιώνων και είναι παρήγορο ότι ο Ασηγωνιώτης βοσκός επιμένει και ζει σε αυτό τον δυσπρόσιτο αλλά φιλόξενο τόπο, διατηρώντας τις παραδόσεις και τα έθιμα του τόπου που βρήκε από τους προγόνους του.
Το γάλα από το άρμεγμα χύνεται σε ένα δοχείο απ’ όπου, μια ποσότητα άβραστη μοιράζεται στους επισκέπτες σε μπουκάλια, ενώ μια άλλη ποσότητα βράζεται σε καζάνια και επίσης δίδεται με ποτήρια σε όσους θέλουν να γευθούν αμέσως το αγνό γάλα από τα πρόβατα του χωριού.
Στην γιορτή συμμετέχουν όλες οι γενιές των Ασηγωνιωτών με τους πολλούς νέους να δίνουν την ξεχωριστή νότα στην τήρηση του εθίμου.
«Είναι ένα έθιμο που προσπαθούμε να το κρατήσουμε και εμείς ζωντανό καθώς αγαπάμε τον τόπο μας και σε αυτόν θέλουμε να ζήσουμε» είπε στο “Flashnews” μια από τις πολλές νέες κοπέλες που βοηθούν στην γιορτή.
«Οι νέοι μένουν και χτίζουν σπίτια αλλά αυτό εξαρτάται από τους γονείς. Δηλαδή τι θα διδάξεις του παιδιού, εάν θα μείνει ή εάν θα φύγει, εάν θα μπει στο δημόσιο ή εάν θα γίνει βοσκός, πολλά είναι αυτά που έχουν σημασία», μας είπε ένας από τους κτηνοτρόφους της Ασή Γωνιάς.
Σε 30.000 υπολογίζονται τα ζώα της περιοχής κι είναι αδιανόητο για κάποιον Ασηγωνιώτη βοσκό να μην φέρει τα πρόβατα του να ευλογηθούν τη μέρα αυτή.
Ακόμα κι οι βοσκοί που έχουν τα μαντριά τους πολύ μακριά από την περιοχή, αρμέγουν τα ζώα τους και φέρνουν το γάλα στον Άγιο.
 Η γιορτή κρατάει όλη μέρα, από το πρωί μέχρι το απόγευμα, μέχρι να ευλογηθεί και να αρμεχτεί και το τελευταίο κοπάδι.
Πολύς κόσμος επισκέπτεται την Αση Γωνιά τη μέρα αυτή και τα καφενεία είναι από νωρίς γεμάτα. Η ατμόσφαιρα είναι γιορταστική και η τσίκνα από τα σουβλάκια απλώνεται στον αέρα.
Τα κεράσματα δίνουν και παίρνουν κι η γιορτή μετά το απόγευμα μεταφέρεται στα σπίτια των πολλών Γιώργηδων του χωριού μέχρι αργά τη νύχτα με ριζίτικα τραγούδια και χορούς.
www.flashnews.gr

Τετάρτη 20 Απριλίου 2011

Βάφτισαν τούρκικο το Καστελλόριζο

Αρνητική έκπληξη προκάλεσε χτες σε όλους η ανάρτηση ενός χάρτη στο site του
Υπουργείου Πολιτισμού, που εμφανίζει το ελληνικό νησί ως τουρκική κτήση.
Αυτό που προκαλεί εύλογες απορίες, είναι ότι ο χάρτης δεν είναι τούρκικο δημιούργημα
αλλά ελληνικό, εμφανίζοντας το Καστελλόριζο σαν ξένο έδαφος.
Τώρα ποια σαϊνια υπέπεσαν σε μια τόσο μεγάλη γκάφα, αν μπορεί να τη χαρακτηρίσει
κάποιος γκάφα και όχι εσκεμμένη ενέργεια, είναι ένα σοβαρό ερώτημα και πρέπει
να αναζητηθούν και να τιμωρηθούν, γιατί ο χάρτης αναρτήθηκε στο επίσημο σάιτ του
ελληνικού υπουργείου, που τον βλέπουν και χιλιάδες ξένοι επισκέπτες
και προφανώς θα θεωρούν πλέον το Καστελλόριζο τούρκικο, αφού δεν είναι υποχρεωμένοι
να γνωρίζουν τα ελληνοτουρκικά σύνορα.
Άραγε ο υπουργός κύριος Γερουλάνος δεν είδε αυτό το έκτρωμα;
Αν όχι καλώς γιατί δε φέρει ευθύνη για το σχεδιασμό ιστοσελίδων και πρέπει να προβληματιστεί για την ικανότητα των υπαλλήλων του.
Αν ναι όμως τι εξυπηρετεί και δεν τον κατέβασαν αμέσως, πριν βγει στη φόρα από το ίντερνετ και γίνουμε διεθνώς σούργελα πάλι.
Πάντως πιστεύω ότι πρόκειται περί λάθους απλά και δεν νομίζω ότι υπάρχουν ανθελληνικά
υποννοούμενα από πίσω, ή τουλάχιστον θέλω να ελπίζω.

ΒΡΕΘΗΚΕ ΠΤΩΜΑ ΕΞΩΓΗΙΝΟΥ; ΣΤΗ ΣΙΒΗΡΙΑ

Θραύση κάνει στο youtube ένα βίντεο που δείχνει το άψυχο σώμα ενός πλάσματος
με ανθρώπινα χαρακτηριστικά που πιθανολογείται ότι είναι εξωγήινος.
Το πλάσμα ειναι μικροσκοπικό,από μακριά φαίνεται σαν κουκίδα μέσα στο χιόνι,
ενώ μόνο όταν πλησιάσει σε απόσταση αναπνοής η κάμερα φαίνονται καθαρά
τα χαρακτηριστικά του, χωρίς να αντιδράει καθόλου αφού μοιάζει νεκρό.
Σχεδόν 3 εκατ. άνθρωποι έχουν δει το βίντεο μέσα σε 4 μέρες, ενώ μυστήριο
καλύπτει την εμφάνιση αυτού του πλάσματος.
Πάντως όταν ζούμαρε πολύ η κάμερα, είδαμε ότι ήταν τραυματισμένο, σα σφαγμένο
και για μέα σιχαμερό.
Μήπως είναι ξάδερφος του Ε.Τ.;

Τρίτη 19 Απριλίου 2011

Το γιαούρτωμα του Πάγκαλου στα Καλύβια (16.3.2011)

Tο γιαούρτωμα από αγανακτισμένους κατοίκους της Κερατέας στο παχύδερμο της κυβέρνησης τον Πάγκαλο.Τα ΜΑΤ βέβαια από κοντά να προστατέψουν τα αφεντικά τους, στο βίντεο ακούγονται πολλά υβριστικά λόγια εναντίον του Πάγκαλου, είναι έντονη η αγανάκτηση των πολιτών.
Άλλωστε ο Πάγκαλος έχει προκαλέσει πολλές φορές με αυτά που λέει.
Ο κόσμος ξύπνησε πια από το λήθαργο και αντιδρά απέναντι στις πολιτικές των ανίκανων και επικίνδυνων που μας διαφεντεύουν και μας κυβερνούν.
Δασκαλάκης Ιάκωβος

Πέθανε και ο Νίκος Παπάζογλου

Έφυγε σήμερα το πρωί από τη ζωή ο Νίκος Παπάζογλου, έπειτα από πολύχρονη μάχη με τον καρκίνο. Ο δημοφιλής τραγουδιστής απεβίωσε σε ηλικία 63 ετών. Η κηδεία του θα γίνει αύριο στις 4:00 μ.μ., στον ιερό ναό «Αγίου Θεράποντα» στην Τούμπα Θεσσαλονίκης.
Ο Νίκος Παπάζογλου ξεκινά τη συστηματική του απασχόληση με τη μουσική στα τέλη της δεκαετίας του '60. Σε ένα μικρό στούντιο γράφει τα πρώτα του τραγούδια και κάποια από αυτά τραγουδιούνται από τον Πασχάλη, τον οποίο αντικατέστησε στους OLYMPIANS για να κάνει τη στρατιωτική του θητεία!
Οι αρχές της δεκαετίας του 1970 τον βρίσκουν στο Aachen της Γερμανίας με το Σαλονικιώτικο συγκρότημα ZEALOT. Κάνει προσπάθειες να προωθήσει τη δουλειά του στον ευρωπαϊκό χώρο και ηχογραφεί κάποια κομμάτια στο Μιλάνο. Επιστρέφει στα πάτρια εδάφη το 1976.
Το 1977 συμμετέχει στην παράσταση «Αχαρνής - Ο Αριστοφάνης που γύρισε από τα θυμαράκια», για την οποία συνεργάζεται με τους Διονύση Σαββόπουλο και Μανώλη Ρασούλη και συμμετέχει στον ομώνυμο δίσκο.
Δυο χρόνια μετά, οι τρεις τους και ο Νίκος Ξυδάκης δημιουργούν αυτό που έμελλε να αφήσει σφραγίδα στη νεοελληνική μουσική σκηνή, το δίσκο "Η εκδίκηση της Γυφτιάς" με την χαμογελαστή εικόνα του Νίκου σε πρώτο πλάνο.
«Τρελλή κι αδέσποτη», «Κανείς εδώ δεν τραγουδά» και άλλα έντεκα κομμάτια που αγαπήθηκαν και τραγουδήθηκαν όσο λίγα. Έχει ήδη με προσωπική εργασία και μεράκι "οικοδομήσει" το στούντιο του στην Κάτω Τούμπα, το γνωστό ΑΓΡΟΤΙΚΟΝ το οποίο γίνεται γι' αυτόν εργαλείο δημιουργίας μερικών από τα καλύτερα τραγούδια της τελευταίας εικοσαετίας στην Ελλάδα.
Η συνέχεια έρχεται το 1979 με τα «ΔΗΘΕΝ» των Ξυδάκη - Ρασούλη, όπου τραγουδά μαζί με τον Δημήτρη Κοντογιάννη και τη Σοφία Διαμαντή.
Το 1983 πραγματοποιεί μερικές εμφανίσεις στο ΖΟΟΜ στην Αθήνα με την «Ταχεία Θεσσαλονίκης» που δεν είχαν την αναμενόμενη από το κοινό ανταπόκριση. Την ίδια χρονιά συγκεντρώνει τραγούδια που έχει γράψει ο ίδιος στον δίσκο «ΧΑΡΑΤΣΙ». Δίσκος σταθμός, επηρεάζει αρκετούς νεότερους τραγουδοποιούς και σε συνδυασμό με τους υπόλοιπους που κυκλοφορεί ο Παπάζογλου αργότερα, δημιουργείται η «σχολή της Σαλονίκης», το «ρεύμα Παπάζογλου»...  Στο «ΧΑΡΑΤΣΙ» το ροκ συνδυάζεται με το μπαγλαμαδάκι και το τσέλο με το μπουζούκι σε ένα εκπληκτικό άκουσμα. Είκοσι χρόνια μετά το κλασικό είναι πλέον το τραγούδι «ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ». Όπως επίσης ο «Υδροχόος», «Λεμόνι στην πορτοκαλιά» του Μανώλη Ρασούλη και της Βάσως Αλαγιάννη, το «Χαράτσι» του Σιμώτα (στίχος) και τα «Καρυάτιδα», «Στάλα-στάλα», «Με το τραγούδι», «Ευχή», «Χθες βράδυ», «Πέρασα έτσι», «Χτυπάει τηλέφωνο».
Εκτός όμως από τις προσωπικές του δουλειές, τον συναντάμε στη Ρεζέρβα (1984) και στο «Ζήτω το ελληνικό τραγούδι» (1986) του Σαββόπουλου. Επίσης στο «Πότε Βούδας πότε Κούδας» δίσκος του Μ. Ρασούλη (1986) όπου τραγουδά το ομότιτλο κομμάτι. Αλλά και στο «Σείριο υπάρχουνε παιδιά» του Χατζιδάκι το 1988. Στο δίσκο «Ολοι δικοί μας είμαστε» με τους Μ. Ρασούλη, Χ. Νικολόπουλο και Π. Τερζή και στο «Σκόρπια 1» του Μ. Ρασούλη με τη Γλυκερία.
Παράλληλα κυκλοφορούν και οι δικοί του δίσκοι ΜΕΣΩ ΝΕΦΩΝ το 1986 και ΣΥΝΕΡΓΑ το 1991. Την ίδια χρονιά 30 Σεπτέμβρη 1991 ηχογραφεί και κυκλοφορεί την ΕΠΙΤΟΠΙΟΣ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ από το θέατρο του Λυκαβηττού.
Διαχρονικές σιωπηλές επιτυχίες, τα τραγούδια των δίσκων του, «Ένα κι ένα», «Ο μοναχός ο άνθρωπος», «Στη ρωγμή του χρόνου», «Φύσηξε ο Βαρδάρης», «Καλημέρα», «Είναι αργά», «Απόψε σιωπηλοί», «Δεν είμαι ποιητής», «Νυκτερινό Α' και Β», «Όμως εγώ», «Μάτια μου» και άλλες.
Το 1995 κυκλοφορεί η τελευταία του δουλειά "ΟΤΑΝ ΚΥΝΔΥΝΕΥΕΙΣ ΠΑΙΞΕ ΤΗΝ ΠΟΥΡΟΥΔΑ" (πουρούδα: στα κυπριακά το κλάξον του ποδηλάτου).
Όλες οι δουλειές του έχουν ηχογραφηθεί στο ΑΓΡΟΤΙΚΟΝ με την ετικέτα «Στρόγγυλοι δίσκοι».
Πηγή: http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=4&artid=4627176

Παρασκευή 1 Απριλίου 2011

Μεγάλος σεισμός στην Κρήτη

Ισχυρή σεισμική δόνηση 6,2 R σημειώθηκε στις 16.30 σήμερα κοντά στη Σητεία μεταξύ Κρήτης και Καρπάθου, με εστιακό βάθος τα 10 χιλιόμετρα.
Ο σεισμός κράτησε αρκετά δευτερόλεπτα και έγινε αισθητός μέχρι την Αθήνα όπως άκουσα στον Real Fm
Ακόμα κι εγώ που μένω στα Χανιά τον ένιωσα και κράτησε η αλήθεια είναι κάμποσα δευτερόλεπτα, φαντάζομαι πόσο θα ταρακουνήθηκαν οι Λασηθιώτες.
Τι να κάνουμε μένουμε σε σεισμογενή περιοχή!!

ΜΕ ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ ΤΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΕΛΙΑΣ ΧΑΝΙΩΝ Λίπασμα από κατσίγαρους!

Μια περιβαλλοντικά αποδεκτή και με χαμηλό κόστος εφαρμογής μέθοδος διαχείρισης των υγρών αποβλήτων των ελαιουργείων (γνωστών και ως κατσίγαρων) παρουσιάστηκε χθες το πρωί στο Ινστιτούτο Ελιάς και Υποτροπικών Φυτών Χανίων.
Η  μέθοδος αφορά τη διάθεση των υγρών αποβλήτων σε ελαιώνες, υπό συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις, όπως εξήγησε ο διευθυντής του Ινστιτούτου Ελιάς και Υποτροπικών Φυτών Χανίων Κώστας Χαρτζουλάκης, ο οποίος έκανε λόγο για «μέθοδο διαχείρισης φιλική προς το περιβάλλον και οικονομικά αποδεκτή στα οικογενειακού τύπου ελαιουργεία, που αποτελούν και την πλειονότητα στην Κρήτη».
Ο κ. Χαρτζουλάκης σημείωσε ότι «στόχος αυτής της επίδειξης είναι να γνωρίσουν οι ελαιουργοί τον τρόπο διάθεσης των υγρών αποβλήτων στους ελαιώνες και τις θετικές επιδράσεις που έχει όταν αυτά δίδονται κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες. Είναι μια πειραματική δουλειά που έκανε το Ινστιτούτο τα τελευταία πέντε χρόνια, στα πλαίσια ενός ευρωπαϊκού προγράμματος και η επίδειξη είναι ένα μέρος της τεχνολογίας που υπάρχει μέσα στο Κέντρο Καινοτομίας Κρήτης, με έμφαση την προστασία των φυσικών πόρων, το οποίο χρηματοδοτείται από τον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο».

ΚΑΤΣΙΓΑΡΟΙ ΣΕ ΕΛΑΙΩΝΕΣ
Ο ερευνητής του Εργαστηρίου Φυσιολογίας και Θρέψης Φυτών του Ινστιτούτου Ελιάς και Υποτροπικών Φυτών Χανίων Γιώργος Ψαρράς παρουσίασε αναλυτικά τη συγκεκριμένη μέθοδο.
Όπως εξήγησε, «η διάθεση των υγρών αποβλήτων των ελαιουργείων στο έδαφος αφορά την εφαρμογή συγκεκριμένων ποσοτήτων φρέσκων υγρών αποβλήτων, αμέσως μετά την παραγωγή τους, ώστε να μειωθούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε με τις υπάρχουσες μεθόδους των εξατμισοδεξαμενών».
Ο κ. Ψαρράς τόνισε ότι «τα υγρά απόβλητα ελαιουργείων μπορούν να διατεθούν στο έδαφος, με οφέλη για το δέντρο και όταν αυτό γίνεται ελεγχόμενα μπορεί να προσφέρει πλεονεκτήματα στη θρέψη των φυτών χωρίς αρνητικές συνέπειες στο έδαφος, στα δέντρα και στη σύσταση του νερού στράγγισης. Το μήνυμα«, πρόσθεσε ο ίδιος, «που πρέπει να περάσουμε είναι ότι δεν μιλάμε για ανεξέλεγκτη εφαρμογή σε οποιοδήποτε αγρό. Μιλάμε για συγκεκριμένες ποσότητες και σε συγκεκριμένη καλλιέργεια (ελαιώνες)».
Ο κ. Ψαρράς διευκρίνισε ότι «η εφαρμογή αφορά ελαιώνες, επειδή τα πειράματά μας έχουνε δείξει ότι η ελιά δεν έχει πρόβλημα με την εφαρμογή των αποβλήτων και επειδή είναι η πιο διαδεδομένη καλλιέργεια στην Κρήτη, επομένως και είναι πιο εύκολη η εφαρμογή της συγκριτικά με οποιαδήποτε άλλη καλλιέργεια.

ΧΑΜΗΛΟ ΚΟΣΤΟΣ
Ο ερευνητής του Ινστιτούτου επεσήμανε ότι «το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της μεθόδου είναι το χαμηλό κόστος, αφού δεν απαιτείται εξειδικευμένο προσωπικό και ακριβός εξοπλισμός για την εφαρμογή της. Ενδεικτικά, για ένα ελαιουργείο με ετήσια παραγωγή 1.500 τόνων υγρών αποβλήτων ελαιουργείων, το κόστος της μεθόδου είναι 0,0068 λεπτά του ευρώ ανά κιλό επεξεργαζόμενου καρπού. Με τη δόση των 41,6 κυβικών ανά στρέμμα που χρησιμοποιήθηκαν στα πειράματα του Ινστιτούτου, η εφαρμογή της συνολικής παραγωγής των 1.500 τόνων υγρών αποβλήτων ενός ελαιουργείου απαιτεί έκταση 36 στρεμμάτων, η οποία εύκολα μπορεί να βρεθεί σε ελαιώνες που γειτνιάζουν με το ελαιουργείο», υπογράμμισε ο κ. Ψαρράς, διευκρινίζοντας ότι αναλογεί «περίπου 1,5 κυβικό ανά δέντρο σε πέντε δόσεις, σε διάστημα ενός μήνα».
Ο κ. Ψαρράς σημείωσε, τέλος, ότι «η εφαρμογή των αποβλήτων αυξάνει τη συγκέντρωση του καλίου στο έδαφος και σε μια εποχή που οι τιμές των λιπασμάτων έχουν αυξηθεί αρκετά οποιαδήποτε εναλλακτική μέθοδος εμπλουτισμού του εδάφους σε θρεπτικά στοιχεία είναι σίγουρα θετική».
http://www.haniotika-nea.gr





Το φοινικόδασος του Πρέβελη αναγεννήθηκε επισημαίνει σε ανακοίνωση του το Υπουργείο Περιβάλλοντος

Μετά από τις άμεσες ενέργειες των υπηρεσιών που εποπτεύονται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, το φοινικόδασος του Πρέβελη αναγεννήθηκε. Πρόσφατες παρατηρήσεις στο φοινικόδασος, ενός από τα πολυτιμότερα και σπανιότερα οικοσυστήματα της πατρίδας μας, ανέδειξαν την πλήρη αναγέννηση του οικοσυστήματος και το πρασίνισμα της περιοχής, που είχε πληγεί από πυρκαγιά την 22η Αυγούστου 2010.Όλοι οι φοίνικες (με χαρακτηριστικό είδος τον Phoenix theophrastii) αναβλάστησαν, σπόροι που είχαν πέσει στη γη φύτρωσαν και μικροί φοίνικες αναπτύσσονται κανονικά. Κατά τον ίδιο τρόπο αναγεννήθηκαν και τα υπόλοιπα είδη που συμπληρώνουν το οικοσύστημα, χαρουπιές, σχίνοι, πλατάνια και αλμυρίκια.
Οι πρωτοβουλίες των υπηρεσιών του ΥΠΕΚΑ και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης, που στόχευαν στην προστασία και αποκατάσταση του φυσικού οικοσυστήματος, ήταν:1. Κήρυξη ως αναδασωτέων των καμένων δασικών εκτάσεων (ΦΕΚ Δ: 495/22-9-10 & 737/31-12-2010)
2. Έκδοση δασικής απαγορευτικής διάταξης (απαγόρευση βοσκής στην περιοχή, κ.λπ.)
3. Καθημερινή φύλαξη - ενημέρωση από το προσωπικό της Διεύθυνσης Δασών Ρεθύμνου που επόπτευε στην περιοχή (ιδιαίτερα κατά την περίοδο Αυγούστου- Νοέμβρη).
4. Περιμετρική περίφραξη του κεντρικού τμήματος του βιοτόπου. Το έργο αυτό χρηματοδοτήθηκε από το ΥΠΕΚΑ.
Η σπουδαιότητα των διεργασιών της φυσικής αναγέννησης στην περιοχή αναδείχτηκε μέσα από τις ανωτέρω δράσεις που εκτέλεσε η Διεύθυνση Δασών Ρεθύμνου και επικεντρώθηκαν στην προστασία της φυσικής αναβλάστησης με την απομάκρυνση της πίεσης που ασκούν η βόσκηση και το ποδοπάτημα. Οι υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑ σε συνεργασία με την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης θα συνεχίσουν να διαχειρίζονται την περιοχή στοχεύοντας πάντα στην προστασία της πλούσιας βιοποικιλότητάς της.
Το Κουρταλιώτικο Φαράγγι και η περιοχή του Πρέβελη, στο νομό Ρεθύμνου, περιλαμβάνονται στο δίκτυο Natura 2000 (GR-4330003) και έχουν χαρακτηρισθεί ως αρχαιολογικός και ιστορικός χώρος και τοπίο Ιδιαίτερου Φυσικού Κάλλους.

http://www.neakriti.gr/?page=newsdetail&DocID=813308&srv=94

Το ΕΛΚΕΘΕ βρήκε τη χαμένη γαλέρα του ΜΟΡΟΖΙΝΙ.Παγκόσμιο ενδιάφερον για την συγκλονιστική ανακάλυψη .

Ένας θησαυρός που θα προκαλέσει παγκόσμιο ενδιαφέρον αποκαλύπτεται τις τελευταίες ώρες καθώς το βαρύτιμο σεντούκι των μυστικών ανοίγει στο βυθό του Κρητικού Πελάγους. Η μια από τις δύο χαμένες γαλέρες του Φραντσέσκο Μοροζίνι που ναυάγησαν ανοικτά του νησιού μας, μεταφέροντας τα κειμήλια από τον Χάνδακα λίγο πριν η πρωτεύουσα της Κρήτης πέσει στα χέρια των Τούρκων μετά την αυλαία της πλέον μακροχρόνιας πολιορκίας που έχει καταγράψει η ιστορία, εντοπίστηκε και οι επιστήμονες αναρριγούν στη σκέψη και μόνο των γνώσεων που περιμένουν τους ανασκαφείς της Εφορίας Ενάλιων Αρχαιοτήτων που θα πιάσουν δουλειά από την ερχόμενη Δευτέρα.
Οι ιστορικές μαρτυρίες για το περιεχόμενο των γαλερών προκαλούν συγκίνηση και δέος, καθώς μέσα σε αυτές υπήρχαν κειμήλια, ιερά λείψανα, αρχειακό υλικό, πολύτιμα σκεύη και έργα τέχνης ανεκτίμητης αξίας που βρίσκονταν στις εκκλησίες, τα μοναστήρια και τα δημόσια κτήρια του Χάνδακα, της πόλης που σήμερα φέρει το όνομα Ηράκλειο.

Η ανακάλυψη
Το "ναυάγιο Μοροζίνι", όπως το έχουν ήδη βαφτίσει οι ειδικοί παραπέμποντας στον τελευταίο υπερασπιστή του Χάνδακα και αρχιτέκτονα της συνθήκης με τους Τούρκους, που επέτρεψε την ασφαλή απομάκρυνση του πληθυσμού της πόλης, των κειμηλίων και των αρχείων του, πριν παραδώσει το Χάνδακα στα χέρια τους, εντοπίστηκε τυχαία κατά τις εργασίες πόντισης καλωδίου οπτικών ινών από ισραηλινό σκάφος, σε τοποθεσία που για ευνόητους λόγους κρατείται μυστική.
Σύμφωνα πάντως με ασφαλείς πληροφορίες, αυτή βρίσκεται ανατολικά των Κυθήρων. Οι ωκεανογράφοι του σκάφους αναγνώρισαν την ύπαρξη ναυαγίου και ενημέρωσαν, ως όφειλαν, τις ελληνικές Αρχές οι οποίες έδωσαν εντολή στο Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών να αποστείλει το βαθυσκάφος του από την Κρήτη για την «αναγνώριση εδάφους».

Η "Maria Pinta"
Οι πρώτες εικόνες από το ROV εστάλησαν στην Εφορία Εναλίων η οποία συνέκρινε τα πρώτα δεδομένα με τις ιστορικές μαρτυρίες, ταυτίζοντας το πλοίο με μια από τις γαλέρες του Μοροζίνι. Υπό άκρα μυστικότητα, πραγματοποιήθηκε μια πρώτη κατάδυση στο σημείο όπου οι αρχαιολόγοι μπόρεσαν να επιβεβαιώσουν την ανακάλυψη χάρις σε ένα κανόνι το οποίο ανέγραφε το χαρακτηρισμό "Serenissima", που παραπέμπει στη Βενετία, το όνομα "Maria Pinta" και τη χρονολογία 1660.
Χάρις στην άμεση συνδρομή του Ελληνικού Ινστιτούτου Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών της Βενετίας και του Μουσείου Correr της πόλης έγινε δυνατή η αναγνώριση του πλοίου, μιας τυπικής βενετσιάνικης γαλέρας, η οποία είχε ναυπηγηθεί στη Γαληνότατη εκείνη τη χρονολογία και είχε αποσταλεί στην Κρήτη το 1665.

Αιώνια μυστικά
Κάπως έτσι το σκουριασμένο λουκέτο του χρόνου έσπασε ανοικτά της Κρήτης στα βάθη του πελάγους. Αρχικά τα "μάτια" των επιστημόνων "είδαν" μέσα από τις οθόνες του βαθυσκάφους τα ίχνη στο βυθό από το φορτίο που μετέφερε το ναυάγιο. Καθώς προσέγγιζαν το χώρο που είχαν μετατρέψει σε φωλιά εκατοντάδες θαλάσσια είδη, είδαν το παραπέτασμα της ιστορίας να ανοίγει αργά, αργά και να δίνει τις πρώτες ενδείξεις που αργότερα έγιναν αποδείξεις για το θησαυρό που χάθηκε αλλά δε λησμονήθηκε, γυρίζοντας τους δείκτες του ρολογιού του χρόνου αιώνες πίσω. Στο λυκόφως του Χάνδακα στα τέλη Σεπτεμβρίου του 1669... Είδη καθημερινής χρήσης όπως μεταλλικά αγγεία στο βυθό, σκουριασμένα σεντούκια και σωροί από βόλια για τα κανόνια.

Οι καταδύσεις
Οι πρώτες αναγνωριστικές καταδύσεις έγιναν, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες της "Νέας Κρήτης", στις αρχές της εβδομάδας και αναμένεται να συνεχιστούν τις επόμενες ημέρες αν το επιτρέψει ο καιρός. Ήδη έχουν ανασυρθεί κάποια από τα αντικείμενα που συντηρούνται στα εργαστήρια της Εφορίας Εναλίων στην Αθήνα. Αυτό που περιμένουν τώρα οι επιστήμονες είναι η έναρξη της ανασκαφής στο ναυάγιο ώστε να έρθουν στο φως όλα τα αντικείμενα που περιελάμβανε, για τα οποία ως τώρα μονάχα εικασίες μπορούν να γίνουν. Αυτό που κάνει τους αρχαιολόγους να νιώθουν ενθουσιασμένοι είναι η πιθανότητα, έστω και μικρή, να έχουν διασωθεί από μια παραξενιά της φύσης, αν έχουν σφραγιστεί αεροστεγώς, άγνωστα έγγραφα-ντοκουμέντα από το αρχείο του δούκα της Candia, που πήρε ο Μοροζίνι από το Ηράκλειο το 1669, ενώ σίγουρο θεωρείται ότι θα εντοπιστούν μεταλλικά σκεύη και κειμήλια από τις εκκλησίες του Χάνδακα καθώς και έργα τέχνης, όπως γλυπτά.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΝΑΥΑΓΙΟΥ

Το χρονικό των γαλερών
Η ιστορία των γαλερών σε σχέση με την Κρήτη και το Χάνδακα και φυσικά της "Maria Pinta" ξεκινά το Σεπτέμβριο του 1669 με φόντο τα καπνισμένα ερείπια της “πόλης -φάντασμα”. Από το λιμάνι της πόλης σάλπαραν πέντε γαλέρες κουβαλώντας στα αμπάρια τους τον πιο πολύτιμο θησαυρό της Candia και μαζί τις μνήμες. Τρεις από αυτές έφτασαν στη Βενετία, καθώς οι άλλες ναυάγησαν. Στα αμπάρια τους υπήρχαν κειμήλια από τους ναούς του Ηρακλείου, όπως μια φιάλη που θεωρούνταν ότι περιείχε αίμα του Χριστού, που είχε συλλεχθεί από το σταυρό και φυλασσόταν στο μοναστήρι του Αγίου Φραγκίσκου, εικόνες, ιερά λείψανα, εκκλησιαστικά σκεύη και η κάρα του Αποστόλου Τίτου, από τον ομώνυμο ναό. Επίσης μοναδικά έργα τέχνης από το Ναό του Σωτήρα, καμπάνες και η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας Μεσοπαντίτισσας που είχε διαδραματίσει καθοριστικό χρόνο στα χρόνια της πολιορκίας, καθώς σε αυτήν έβρισκαν παρηγοριά και ελπίδα οι πολιορκημένοι Χριστιανοί.
Αρκετά από αυτά, όπως η κάρα του Αγίου Τίτου και η εικόνα της Μεσοπαντίτισσας, έφτασαν στη Βενετία.

Τα κειμήλια
Μένει να αποδειχτεί τώρα ποια από εκείνα που θεωρούνταν ως χαμένα θα πάρουν και πάλι τη θέση τους στην ιστορία. Και βέβαια μένει να καταδειχτεί η ετοιμότητα του Δήμου Ηρακλείου και των τοπικών φορέων για να διασφαλίσουν ότι δε θα επαναληφθεί η ιστορία της "Τερέζας", του Γαλλικού ναυαγίου ανοικτά του κόλπου του Δερματά, τα ευρήματα από το οποίο στην πλειονότητά τους βρίσκονται στις αποθήκες της Εφορίας Ενάλιων Αρχαιοτήτων στην Αθήνα και δεν έχουν ποτέ εκτεθεί στο Ηράκλειο, όπου θα έπρεπε να έχουν βρει μόνιμη στέγη. 

http://www.neakriti.gr/?page=newsdetail&DocID=813278&srv=86

Κατσίκα περπατάει μόνο με τα μπροστινά της πόδια !

κατσίκα από το Yanji της βορειοανατολικής Κίνας έχει μάθει να περπατάει μόνο με τα 2 μπροστινά της πόδια! Ποιός είναι ο λόγος που έμαθε να περπατάει έτσι;
Δυστυχώς, η συγκεκριμένη κατσίκα γεννήθηκε, τον περασμένο Ιανουάριο, χωρίς τα δύο πισινά της πόδια. Παρόλα αυτά κατάφερε μέσα σε ένα μήνα να μάθει να ισορροπεί, να περπατάει, ακόμα και να τρέχει στηριζόμενη μόνο στα μπροστινά της πόδια!
Αυτό θα πει θέληση…

otherside

 

Ψέκασμα αμπελιού με βορδιγάλειο πολτό

Προχτές ψέκασα τα δύο αμπέλια που έχω γιατί το ψέκασμα είναι απαραίτητο για την καταπολέμηση των ασθενειών, μετά το κλάδεμα και τις τομές που προέκυψαν.
Το σκεύασμα που χρησιμοποίησα ήταν βορδιγάλειος πολτός σε μορφή σκόνης, θειάφι και νερό.
Σε έναν επινώτιο νεφελοψεκαστήρα χωρητικότητας 12 λίτρων, έβαλα 10 λίτρα νερό, 3 ποτήρια βορδιγάλειου πολτού των 150 ml, 3 κουταλιές της σούπας θειάφι και μετά ανακατεύουμε καλά το διάλυμα μέχρι να ομογενοποιηθεί και να πάρει μπλέ χρώμα.
Μετά αρχίζουμε να ψεκάζουμε όλη την επιφάνεια του κλήματος και όλες τις τομές κλαδέματος κυρίως, για αποφευχθούν οι ασθένειες όπως η ίσκα και η φόμοψη, χωρίς να αφήνουμε τίποτα, ούτε κορμό, ούτε ξεραμένες κουτσούρες.
Εννοείται ότι όσο ψεκάζουμε, έχουμε καλυμμένο όλο το σώμα μας με ειδική στολή, φοράμε γάντια, καπέλο και χειρουργική μάσκα για να μην εισπνέουμε το φάρμακο, αν και ο βορδιγάλειος πολτός ή γαλαζόπετρα δεν είναι τοξικά.
Ο ψεκασμός πρέπει να γίνεται σε σύντομο χρονικό διάστημα από το πέρας του κλαδέματος, τουλάχιστον εδώ στα Χανιά.
Δασκαλάκης Ιάκωβος

Το χωριό...Google!

Τι άλλο να κάνει μια κωμόπολη για να τραβήξει την προσοχή και να αποκτήσει γρήγορο ίντερνετ;
Στην πολιτεία Κάνσας των ΗΠΑ, η πόλη Τοπέκα μετονομάστηκε σε...Google για ένα μήνα, προκειμένου να κερδίσει σε διαγωνισμό με έπαθλο ένα πρόγραμμα της Google για ίντερνετ υψηλών ταχυτήτων.
Η αλλαγή του ονόματος, ψηφίστηκε από το συμβούλιο της πόλης.
Η Google, όμως δεν συγκινήθηκε και ανακοίνωσε ότι επέλεξε τη γειτονική πόλη, Κάνσας Σίτι ως νικήτρια του διαγωνισμού.
Έτσι το Κάνσας Σίτι, θα αποκτήσει τη γρηγορότερη σύνδεση στο ίντερνετ σε ολόκληρη τη χώρα.
Ο δήμαρχος της πόλης, παρά την ήττα στον διαγωνισμό, υποστηρίζει ότι η αλλαγή του ονόματος προώθησε τις δημόσιες σχέσεις της Τοπέκα, πρώην Google!

cosmo.gr